W moim październikowym wpisie, rozpisywałam się na temat mini-dialogów między rodzeństwem i tym razem również trochę na ten temat napiszę. Co nowego pojawiło się w listopadzie i  grudniu? dużo się pojawiło. Doszły oczywiście nowe zwroty a starsze stały się bardziej wyraźne i są teraz używane częściej i swobodniej. Otóż…

Dziewczynki mocno się ze sobą komunikują. Jedna od drugiej ciągle czegoś oczekuje. Nieustannie słyszę polecenia typu: sit down, follow me, look at me, maybe this and this 🙂 Podczas zabaw domagają się swojej kolejki przepychając się i krzycząc, it is my turn.

Ewoluował mój ulubiony dialog:) Kto przeczytał mój październikowy wpis wie, iż był tam przykład krótkiego mini dialogu. Jedna bądź druga z bliźniaczek, podając przedmiot mówi: for you! Na odpowiedź przeczącą słyszymy why not? Jeszcze w październiku po why not? była cisza, dialog się urywał. W grudniu pojawiło się because, because i …dalej cisza:) Czekam na moment, kiedy będę mogła dopisać drugą część zdania. Na pewno napiszę jak nadejdzie:)

Potrafią nazwać swoje zachowania: I sneezed, I am stuck (moja starsza córka krzyczała dodatkowo help, gdy utknęła) a nawet I farted🙂 Tak więc pojawia nam się czas przeszły. Do tego pojawiło się: it hurts, take (it) off. Nie jestem pewna co do (it). Jest mało wyraźne, raczej brzmi to jak take off.

Doszły również konstrukcje czasu teraźniejszego. Potrafią powiedzieć: I (am) reading, I (am) coloring, I (am) drawing, I (am) playing. Najlepiej oczywiście wychodzi I (am) eating cookies. Wypowiadają często z pełną buzią napchaną ciasteczkami. (Am) jest takie niewyraźne, jednak bez problemu można rozpoznać o co chodzi. Końcówka zdania jest mocno akcentowana.

Tak więc Drodzy Rodzice, od jakiegoś czasu ruszyło lawinowo. Każdy dzień przynosi coś nowego. Zasób słów i zwrotów anglojęzycznych rośnie w tempie błyskawicznym. Uwierzcie, że wszystkiego tutaj nie wymieniłam. Po pierwsze nie nadążam z notatkami. Po drugie nie jest moim zamiarem, aby szczegółowo wypisywać jakiego słowa użyły dziewczynki i o której godzinie je wypowiedziały. Chcę dać ogólny pogląd jak przyswajany jest język angielski i jak rozwija się komunikatywność moich dzieci w tym języku. Mam nadzieję, że to uzyskuję:)

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Post Navigation