Redaktorka lokalnej gazety wałeckiej uznała, że temat „dwujęzyczności zamierzonej” jest na tyle atrakcyjny, aby poświęcić temu zagadnieniu chwilkę 🙂 Stąd też nasza cała rodzinka na okładce lokalnego tygodnika Super Pojezierze a razem z nami informacje o dwujęzyczności naszych dzieci. Jestem osobiście entuzjastką tego tematu, tym bardziej więc się cieszę, że w pewien sposób przyczyniliśmy się z całą rodziną do jego nagłośnienia…

Zawsze inspirowali mnie Skandynawowie. Poprzez moje codzienne z nimi kontakty zawodowe, odkrywałam, ich swobodę mówienia po angielsku i płynność jaką dysponowali w tym języku. Zastanawiałam się dlaczego nasze społeczeństwo tego nie osiągnęło. Co musi się stać, abyśmy podobnie jak Szwedzi, Duńczycy, Norwedzy itd. oprócz oczywiście posługiwania się językiem rodzimym, potrafili także porozumiewać się tak dobrze w obcym języku.

Odkrywałam, że społeczeństwa te bardzo wcześnie (od najmłodszych lat) i regularnie, otaczane są w dużej mierze mediami w języku angielskim. Sporo filmów, bajek, seriali i programów telewizyjnych transmitowanych jest po angielsku.

Biorąc powyższe pod uwagę oraz dodając chęci rodziców, aby ich dzieci były dwujęzyczne, podnośmy świadomość społeczeństwa, że można nauczyć dzieci języka obcego od najmłodszych lat. Moim więc zdaniem, fajnie, że coraz więcej pisze się o dwujęzyczności i coraz więcej poświęca się jej czasu poprzez; blogi, konferencje, artykuły prasowe i inne ciekawe wydarzenia.

W związku z tym, że jestem mocno czynna zawodowo i niestety nie mogę pozwolić sobie na regularne wpisy na blogu, poniżej przedstawiam linki do entuzjastów, zgłębiających temat dwujęzyczności zamierzonej i dzielących się informacjami na ten temat. Wraz z pojawieniem się artykułu odnotowałam wzrost wejść na mojego bloga, stąd też zainspirowani, którzy trafili do mnie, właśnie z tego źródła, chcący się dowiedzieć więcej o dwujęzyczności zamierzonej, korzystajcie z poniższej listy:

http://www.languagesandemotions.eu  – kolebka dwujęzyczności zamierzonej, działająca przy Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Głównym przedstawicielem jest dr Sonia Szramek- Karcz, która wraz z zespołem współpracowników bada i analizuje zjawisko dwujęzyczności zamierzonej.

http://www.teachyourbaby.pl  autorka tego bloga dotyka tematyki wszechstronnego rozwoju dziecka, z dużym naciskiem na dwujęzyczność zamierzoną. Opisuje regularnie naukę języka angielskiego swojej ponad dwuletniej córki. Na blogu znajdziecie sporo, konkretnych informacji okiem doświadczonej Anglistki.

http://bilikid.pl – znajdziecie tutaj wiele informacji poświęconych dwujęzyczności zamierzonej, nauce języka angielskiego, atrakcyjnym wydarzeniom dla dzieci w okolicach Poznania i nie tylko. Administratorka grup na fb między innymi: dwujęzyczność zamierzona.

http://mamtonakoncujezyka.pl – logiczne wypowiedzi i konkretne przemyślenia mamy uczącej własne dzieci języka angielskiego. Na tym blogu znajdziecie recenzje polecanej literatury anglojęzycznej oraz wiele innych przydatnych w dwujęzyczności materiałów dydaktycznych.

http://mojedwujezycznedziecko.pl – Kornelia (autorka bloga i mama dwujęzycznej córeczki) pisze bardzo praktycznie i jeśli szukać szybkiej informacji w zasięgu ręki to jest od tego blog Kornelii. Sama zapisałam sobie kilka wpisów na mojej stronie gdyż czuję, że przydadzą mi się w przyszłości. Korzystam również z wpisów poświęconych anglojęzycznemu słownictwu w danej tematyce.

http://www.powerofmelody.com/blog tutaj dwujęzyczność nieco inaczej, gdyż przez muzykę. Dodatkiem do bloga są dwie wyluzowane mamy, które i o muzyce i o angielskim i o wielu innych fajnych tematach dyskutują na youtube. Sprawdzie parę. Jest w nich jakaś pozytywna energia (mama lama). Mnie urzekły.

 Tak więc czytajcie i korzystajcie 🙂 jak uczyć własne dzieci języków obcych !

I jeszcze, link do artykułu gdyby ktoś chciał zajrzeć:

http://pojezierze.com.pl/cms_tmp/super26_18.pdf

Kliknij na zakładkę , aby wybrać, jak chcesz zostawić swój komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Post Navigation